Projekt nowego terminalu lotniska Wrocław-Strachowice jest wynikiem wygrania przez JSK w czerwcu 2006 międzynarodowego konkursu architektonicznego na rozbudowę lotniska istniejącego.
Głównym projektowanym obiektem jest budynek nowego terminala. Jest to lekka, jednoprzestrzenna hala, zadaszona przekryciem o miękkim ale wyrazistym i dynamicznym kształcie. Budynek został zaprojektowany w układzie modułowym, umożliwiającym przyszłą rozbudowę bez przeszkód dla bieżącego funkcjonowania lotniska.Terminal mieści obie strefy funkcjonalne, tzn. związane z płytą lotniska (airside) – sortownię bagażu, poczekalnie, hale odbioru bagażu przylatującego wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi jak również strefy związane ze stroną miejską (landside) – hale odpraw biletowo-bagażowych (odlotów i przylotów), biura linii lotniczych, gastronomię, usługi itd. Budynek terminala zaprojektowano w układzie półtorapoziomowym.
Główne elementy terminala, kształtujące jego architekturę zostały zaprojektowane w lekkiej konstrukcji stalowej – dach oparty jest na krzywoliniowych dźwigarach i pokryty profilowaną blachą aluminiową natomiast fasadę zaprojektowano jako słupowo-ryglową. Wnętrze terminala zostało zaprojektowane w konstrukcji żelbetowej. Do wykończenia użyto materiałów o podwyższonej wytrzymałości na zużycie.
Na przedpolu terminala LANDSIDE zlokalizowano funkcje obsługujące, w tym m.in. reprezentacyjny publiczny plac, parkingi oraz tereny pod ewentualną rozbudowę (hotele, biura).